dimarts, 9 d’abril del 2013

La foto més visitada..

Maracaibo. Vista del llac Maracaibo des del Pont.


http://www.panoramio.com/photo/4339095

Aquesta foto que vaig fer l'any 2006 a la ciutat de Maracaibo, més aviat passant l'infinit pont sobre el llac Maracaibo. A dia d'avui, hores d'ara, ha estat vista 56.862 vegades.. Se'ns dubte que arreu del món.. Fins i tot a mi em sorprèn. És el fenomen de la comunicació global que els entorns liliputiencs no acaben d'entendre, i posen  en qüestió.. Vàries fotos de les meves pàgines de Panoramio passen les 38.000 visites.. Panoramio les seleccionà pel Google Earth.. Després diverses pàgines locals de diferents països les han enllaçat. Per això es multipliquen les visites..
De vegades m'han trucat o escrit desconeguts que volen saber coses dels llocs que he fotografiat; si són recomanables, o com si pot arribar-hi. M'agrada compartir-los les meves experiències o coneixements.. En aquest sentit em salvo de la mesquinesa general, i majoritària d'aquells que només volen treure algun profit de cada pas que donen, i abans de donar passos fan càlculs de beneficis.. La nostra societat contemporània és plena de caníbals arreu, més en el món occidental, i urbà. Per això no crec que el futur sigui massa esperançador, però també volia dir que molts se l'han buscat, i fan esforços cada dia pel desenllaç final.
No hi ha res més estult que el gregarisme, tots aquells que s'apleguen en un ramat buscant l'escalfor massiva, per trobar el que no aconsegueixen trobar com a persones.. Sempre acaben dirigits, i algú més "llest" els acaba treien tot el suc. Entre els ibèrics és pitjor que en d'altres llocs del món..Aquest més llest del ramat, acostuma a ser el més mediocre, i només pensa en empastifar a qui tem li pot fer ombra o prendre-li el lloc. 
Els ibèrics sempre esperen que les coses cauran per si soles, però només cauen de podrides, mils d'anys després del que havien d'haver caigut. Res cau, arreu del món, sense un bona empenta, i de vegades s'ha de repetir, i insistir.. Però el gregarisme és un estat de jocs de forces on els que s'aprofiten de la massa tenen un pacte per sustentar un estatus. Això vol dir que es teatralitza una cosa perquè si canviés de veritat, a molts se'ls acabaria el paper en l'obra..
Tot plegat, el que dona de si parlar d'una fotografia, o potser d'una fotografia m'he passat a una altra.